{xtypo_dropcap}W{/xtypo_dropcap}ieczorem dzisiaj przesłuchiwałem zasoby sklepu internetowego MICMACMUSIC.COM w poszukiwaniu czegoś już teraz na prezenty dla lubej osoby. Natknąłem się na osobę o której jeszcze nie słyszałem i której nie słyszałem. Nie słyszałem do dzisiaj. Chciałbym ją teraz tutaj przedstawić.
Jest to Inessa Galante. Wiele nie mogę o niej powiedzieć ponad to co zdążyłem usłyszeć w ciągu paru chwil, a więc przepiękny wręcz doskonały głos. Więcej na temat Inessy znalazłem w piśmie o muzyce poważnej MUZYKA 21.COM, w recenzji Basi Jakubowskiej.
Posłuchaj Inessy Galante i innych wspaniałych głosów na LastFM
{module 135}
{tab=Recenzja}
Debut Inessa Galante
arie: Belliniego, Verdiego, Mozarta, Leoncavalla, Gounoda, Bizeta, Boito, Pucciniego, Francka, etc.
Inessa Galante, sopran • Latvian National Symphony Orchestra • Alexander Vilumanis, dyrygent • Campion RRCD 1335 • w. 2005, n. 2005 • DDD, 71’58”
Znakomita płyta! Ci, którzy nie przepadają za „składankami” arii operowych tym razem powinni się przemóc i posłuchać Inessy Galante. Praktycznie wszystko co zaśpiewała na potrzeby tej płyty jest na wspaniałym poziomie wokalistyki.
Casta diva śpiewa bardzo wolno, z wielką kulturą wokalną, wyrównanym, płynnym głosem o ładnej barwie; w Je veux vivre trochę podrabia tryle i momentami trochę podbiera dźwięk od dołu, ale w tzw. „granicach przyzwoitości”; w arii z La Rondine zachwyciła mnie lekkość prowadzenia głosu bez forsowania góry i pewność intonacyjna; popisowa aria Micaeli Je dis que rein ne m’epopuvante zabrzmiała jak balsam na moje uszy z piękną, ciemniejszą barwą w modulacji głosu; aria Neddy z Pajaców to z kolei piękna paleta odcieni – od aksamitno-mrocznych, niemal mezzo – do jasno-czystej błyskotliwej góry. Galante jest doskonała wręcz w Si mi chiamano Mimi, która jest dopracowana interpretacyjnie i chyba jedną z najlepiej wokalnie wykonanych współcześnie jakie słyszałam. (…)
Basia Jakubowska
{tab=Płyta Debut Inessa Galante}
Vincenzo Bellini
1. Casta Diva (Norma) – 7’08
Charles Gounod
2. Je veux vivre (Roméo et Juliette) – 3’38
Giacomo Puccini
3. Ch’il bel sogno di Doretta (La Rondine) – 4’16
Georges Bizet
4. Je dis que rien ne m’épouvante (Carmen) – 5’28
Ruggero Leoncavallo
5. Qual fiamma avea nel quardo! (I Pagliacci) – 5’10
Giacomo Puccini
6. Si. Mi chiamamo Mimi (La Bohême) – 4’47
Giuseppe Verdi
7. Addio del passato (La Traviata) – 3’37
Giulio Caccini
8. Ave Maria (arr. Brinums) – 5’56
Charles Gounod
9. Ave Maria (after J.S. Bach – arr. Brinums) – 2’40
César Franck
10. Panis Angelicus (arr. Brinums) – 3’46
Wolfgang Amadeus Mozart
11. Ach ich fühle (Die Zauberflöte) – 3’33
Giuseppe Verdi
12. Mercè, dilette amiche (I Vespri Siciliani) – 3’23
Arrigo Boito
13. L’altra notte (Mefistofele) – 5’02
Giacomo Puccini
14. O mio bambino caro (Gianni Schicchi) – 2’24
15. D’onde lieta usci (La Bohême) – 3’40
Heitor Villa-Lobos
16. Bacchanas Brasileiras no.5 – 6’08
Inessa Galante, soprano
Latvian National Symphony Orchestra
Alexander Vilumanis, conductor
Czas całkowity: 71.54
{tab=Utwory z YouTube}
Prezentacja z wykorzystaniem głosy Inessy
{youtube}ikoVwnoY4RA{/youtube}
{youtube}FI2FPQmYp-Y{/youtube}
Występ na festiwalu w NewPort
{youtube}0KSY6Ek4daA{/youtube}
{/tabs}
{module 139}