33. Musica Polonica Nova 2022 Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej

33. Musica Polonica Nova 2022 Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej

33. Musica Polonica Nova 2022

Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej

daCamera

 

25–29.05.2022

Andrzej Kosendiak – dyrektor generalny

Paweł Hendrich – dyrektor artystyczny

 

 

25 maja

środa

19.00

Wrocław, NFM

Sala Czerwona

 

Splot

Inauguracja festiwalu

 

Janusz Orlik – choreografia, taniec

Małgorzata Walentynowicz – fortepian

Sławomir Wojciechowski, Jakub Krzewiński – elektronika

 

Program:

Sławomir Wojciechowski Rituals na preparowany fortepian, elektronikę i wideo (2019)

Jakub Krzewiński, Anna Sowa Dance ex machina na fortepian, taniec, wideo i elektronikę ** (2022)

 

Zamówienie utworów Rituals na preparowany fortepian, elektronikę i wideo S. Wojciechowskiego oraz Dance ex machina na fortepian, taniec, wideo i elektronikę J. Krzewińskiego i A. Sowy dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

 

25 maja

środa

21.00

Wrocław, NFM
Sala Kameralna

 

Poloness

Koncert Wrocławskiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich

 

Łukasz Długosz – flety
Agata Kielar-Długosz – flety
Marek Toporowski – klawesyn

 

Program:

Grażyna Pstrokońska-Nawratil Landmannalaugar Sonata na dwa flety i klawesyn (2019)

Tomasz Skweres Erdschatten na flet barokowy i klawesyn wersja na współczesny flet poprzeczny i klawesyn ** (2022)

Piotr Drożdżewski, Grzegorz Wierzba, Anna Porzyc, Katarzyna Dziewiątkowska, Ryszard Klisowski, Adam Porębski, Mateusz Ryczek Poloness suita na flety i klawesyn** (2022)

 

Zamówienie utworu Landmannalaugar Sonata na dwa flety i klawesyn G. Pstrokońskiej-Nawratil dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

 

26 maja

czwartek

19.00

Wrocław, NFM

Sala Czarna

 

Pasja

Koncert kameralny

 

Kwartludium:

Dagna Sadkowska – skrzypce

Michał Górczyński – klarnet, klarnet basowy

Paweł Nowicki – instrumenty perkusyjne

Piotr Nowicki – fortepian

 

Program:

Magdalena Gorwa być/nie być na skrzypce, klarnet, perkusję i fortepian ** (2022)

Bartosz Witkowski Nothing to Explain na 4 wykonawców ** (20212022)

***

Matuesz Ryczek Pasja na skrzypce, klarnety, perkusję i fortepian ** (2022)

 

Zamówienie utworu Pasja na skrzypce, klarnety, perkusję i fortepian M. Ryczka dofinansowano ze środków pochodzących ze stypendium Miasta Wrocławia.

 

27 maja

piątek

19.00

Wrocław, NFM

Sala Czerwona

Wizje ulotne

Koncert multimedialny

 

Szymon Bywalec – dyrygent

Dorota Adamczak – fortepian

Paweł Hendrich, Adam Porębski – elektronika
Marian Oslislo – grafika tworzona na żywo

Krzysztof Zygalski – asystent

Ksawery Kaliski – wideo

Orkiestra Muzyki Nowej

 

Program:

Dariusz Przybylski Chamber Symphony (2021)

Adam Porębski Muzyka złudzeń na orkiestrę kameralną i elektronikę ** (2022)

Paweł Hendrich Phantomaticon na orkiestrę kameralną, fortepian i komputer (2021)

***

Ewa Synowiec Diabolus in musica (1984), NDSL cz. 4 (1983), Pejzaże z lotu ptaka (1985) kompozycje graficzne

Kalki – improwizacja do grafiki tworzonej na żywo przez Mariana Oslisla

 

Zamówienie utworów Chamber Symphony D. Przybylskiego dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie“, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

 

28 maja

sobota

18.00

Wrocław, BWA Wrocław Główny

 

CelloCode

Wydarzenie specjalne

 

Tomasz Strojecki – wideo

Adrian Foltyn – projekcja dźwięku

Polish Cello Quartet:

Tomasz Daroch, Wojciech Fudala, Krzysztof Karpeta, Adam Krzeszowiec – wiolonczele

 

Program :
Adrian Foltyn Overfitted Hypertune na 4 wiolonczele, taśmę i wideo ** (2022)

Witold Szalonek 1+1+1+1 na 14 instrumentów smyczkowych (1969)

 

Współorganizator : BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej

 

Zamówienie utworu Overfitted Hypertune na 4 wiolonczele, taśmę i wideo A. Foltyna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

 

28 maja

sobota

20.00

Wrocław, NFM

Sala Czarna

 

No Limits?

Koncert multimedialny

 

Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble

Małgorzata Mikulska – flety

Tomasz Sowa – klarnet basowy

Krzysztof Guńka – saksofony

Aleksandra Krzak – fagot

Barbara Mglej – skrzypce

Jakub Gucik – wiolonczela

Aleksander Wnuk – perkusja

Martyna Zakrzewska – fortepian, MIDI

Piotr Peszat – elektronika, Ableton Push

 

Kuratorzy: Krzysztof Stefański, Martyna Zakrzewska

 

Program :

Monika Szpyrka No-body na głos kobiecy i sampler (2019)

Viacheslav Kyrylov Vis-à-vis na zespół (2020)

Piotr Peszat TVTVT — Intronisation na Ableton Push solo, performerów live electronics i live video ** (2022)

Rafał Ryterski Disco Bloodbath (Got to be real) na zespół i elektronikę (wersja na 6 instrumentów) (2018)

Marta Śniady YOUR ONLY LIMIT IS YOU na dwóch performerów, audio playback i wideo * (2019)

 

29 maja

niedziela

17.00

Wrocław, NFM

Sala Czerwona i foyer -3

 

Obraz, światło, dźwięk

Koncert multimedialny

 

Andrzej Bauer – dyrygent

Ewa Liebchen – flet
Jakub Gumiński – puzon

Anna Niedźwiedź niewidzialny sopran

Sławomir Kupczak, Pierre Jodlowski – elektronika

Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku

Chain Ensemble

 

Program:

Pierre Jodlowski Outer Space na puzon, wideo, światła i elektronikę(2018)

Ewa Trębacz Ligeia na niewidzialny sopran, zespół i przestrzenną warstwę elektroniczną* (2016)

Sławomir Kupczak Halny na elektronikę i improwizujacego flecistę (2017)

Grzegorz Pieniek Inner Voyage na instrumenty i światła** (2020–2022)

 

Utwór Ligeia Ewy Trębacz powstał we współpracy z Anną Niedźwiedź i Josiahem Boothbym.

Halny otrzymał rekomendacje na 66. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w San Carlos de Bariloche w Argentynie.

 

Zamówienie utworu Inner Voyage G. Pieńka dofinansowano ze środków AKM / austro mechana.

 

 

29 maja

niedziela

19.00

Wrocław, NFM foyer 1, 0, +1

 

Minotaur

Performance

 

Mateusz Feliński – róg

Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku

 

Program :

Ewa Trębacz Minotaur na róg i przestrzenną warstwę elektroniczną (2005)

 

Utwór powstał przy współpracy z Josiahem Boothbym.

 

 

29 maja

niedziela

20.00

Wrocław, NFM
Sala Główna

 

Smyczki

Finał festiwalu

 

Christian Danowicz – dyrygent

Adam Bałdych – skrzypce

NFM Trio Smyczkowe Leopoldinum:

Christian Danowicz – skrzypce

Michał Micker – altówka

Marcin Misiak – wiolonczela

Ewa Trębacz – przestrzenna projekcja dźwięku

NFM Orkiestra Leopoldinum

 

Program:

Ewa Trębacz Metanoia – koncert na skrzypce, orkiestrę smyczkową i przestrzenną warstwę elektroniczną (2020)

Piotr Tabakiernik in latitudinem na trio smyczkowe i orkiestrę smyczkową** (2022)

Przemysław Scheller Dziewczynka z zapałkami na orkiestrę smyczkową (2019)

Tomasz Skweres Concertino na orkiestrę smyczkową (2018)

 

Zamówienie utworu Metanoia – koncertu na skrzypce, orkiestrę smyczkową i przestrzenną warstwę elektroniczną

E. Trębacz dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie“, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

 

 

* polskie prawykonanie
** prawykonanie

Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w programie.

 

 

 

Źródło: Prosto o Muzyce


Dodaj komentarz