Ruciński & Yende w Teatrze Wielkim

Ruciński & Yende w Teatrze Wielkim

Przed nami koncert dwóch wybitnych muzycznych osobowości scenicznych, Artura Rucińskiego oraz Pretty Yende.  Po raz pierwszy usłyszymy ich razem w Warszawie 23 czerwca. To idealny prezent na wspólnie spędzony wieczór w Dzień Ojca.

Artur Ruciński jest absolwentem  warszawskiej Akademii Muzycznej. Swoją karierę artystyczną rozpoczął w Warszawskiej Operze Kameralnej i w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie 20 lat temu zadebiutował tytułową partią w Onieginie Czajkowskiego.
Dziś artysta  należy do grona najwybitniejszych śpiewaków. Jego kunszt wokalny znajduje uznanie widowni największych i najbardziej prestiżowych scen operowych na świecie. W ostatnich sezonach artystycznych można go było zobaczyć w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Théâtre des Champs-Élysées oraz Opéra Bastille w Paryżu, Teatro Real w Madrycie, Royal Opera House Covent Garden w Londynie oraz Teatro Massimo w Palermo na Sycylii.

„Polski baryton […] dobitnie pokazał, że może się stać nową gwiazdą Metropolitan Opera. Rozbrajające wykonanie [pierwszej] arii, po której nastąpiły dwa ogniste wersy cabaletty zakończone bardzo długo utrzymanym wysokim dźwiękiem poderwały publiczność do pierwszej głośnej owacji tego wieczoru.”
Observer, recenzja opery Łucja z Lammermooru w Metropolitan Opera, 25 kwietnia 2022

„Artur Ruciński […] zawładnął sceną zarówno pod względem wokalnym i aktorskim. […] W jego głosie była elegancja, czar i pewność; śpiewał z łatwością, która dorównywała jego fizycznej sprawności”
New York Classical Review, 24 kwietnia 2022

Pretty Yende ukończyła z wyróżnieniem studia na South African College of Music oraz w mediolańskim Teatro alla Scala. Od czasu jej profesjonalnego debiutu operowego w Łotewskim Teatrze Narodowym w Rydze jako Micaela w Carmen Bizeta wystąpiła niemalże we wszystkich najważniejszych teatrach operowych świata, w tym w Royal Opera House, Covent Garden, Opéra National de Paris czy  Metropolitan Opera
W operze nowojorskiej po raz pierwszy zaśpiewała w 2013 roku, wcielając się w rolę hrabiny Adele w operze Hrabia Ory Rossiniego. Niejednokrotnie powracała na tę scenę występując w kolejnych sezonach, m.in. w Napoju miłosnym i w Łucji z Lammermooru Donizettiego.

„Możliwość usłyszenia śpiewu Pretty Yende jest wystarczającym powodem, żeby nabyć bilet na ten spektakl. Artystka w szybkim tempie staje się jedną z najlepszych śpiewaczek belcanto na świecie – tutaj dała absolutny popis […], udowadniając, że ma całkowitą kontrolę nad swoim instrumentem”
Bachtrack, recenzja Don Pasquale w Royal Opera Covent Garden, 4 maja 2022.

„Wykreowana przez Yende Wioletta jest poruszająco wiarygodna w swojej aksamitnej, balsamicznej elegancji. Dziewczyna, którą widzimy w pierwszym akcie to chichocząca uwodzicielka nieświadoma swojej śmiertelnej choroby, [mimo to] w arii „Sempre libera”, kiedy jej koloratura perli się jak szampan w jej kieliszku, przebrzmiewa już nuta bezbronnej niemocy”
The Times, „Pretty Yende wins the battle of the Violettas”, 6 kwietnia 2022

Źródło: Prosto o Muzyce


Dodaj komentarz