- Wszystko
- Antonio Vivaldi (1678-1741)
- Barok
- Carl Ditters von Dittersdorf (1739-1799)
- Charles Gounod (1818-1893)
- Christoph Willibald Gluck (1714-1787)
- Domenico Scarlatti (1685-1757)
- Dyrygenci
- Dzieje się, czyli Moje "Quo Vadis"
- Epoka romantyczna
- Festiwale
- Filharmonia
- Film
- Fotografowanie
- Fryderyk Chopin (1810-1849)
- Gabriele Fauré (1845-1924)
- Gaetano Donizetti (1797-1848)
- Georg Friedrich Haendel (1685-1759)
- Georges Bizet (1838-1875)
- Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736)
- Historia
- Isaac Albeniz - (1860-1911)
- Jan Dismas Zelenka (1695-1745)
- Jazz
- Johann Sebastian Bach (1685-1750)
- Johann Strauss II (1825-1899)
- Joseph Haydn (1732-1809)
- Klasycyzm
- Koncerty
- Kultura i Sztuka
- Leo Delibes (1836-1891)
- Lifestyle
- Ludwig van Beethoven (1770-1827)
- Muzyka
- Muzyka poważna
- Muzyka sakralna
- Opera
- Orkiestry
- Piotr Czajkowski (1840-1893)
- Polecam
- Richard Wagner (1813-1883)
- Rock
- Soliści
- Solistki
- Sztuka
- Widea ClassiCafe
- Wolfgang Amadeus Mozart - (1756-1791)
- Wydarzenia
19 marca 2023
Kantata BWV 182 - Himmelskönig, sei willkommen (Królu niebios bądź pozdrowion), na alt, tenor i bas, zespół wokalny, flet prosty, smyczki i continuo.
1 marca 2023
Kantata BWV 83 - Erfreute Zeit im neuen Bunde (Radosny czas w nowym przymierzu), to kantata kościelna napisana przez Jana Sebastiana Bacha. Bach napisał ją w 1724 r. w Lipsku na święto Mariae Reinigung (Oczyszczenie), a po raz pierwszy wykonał ją 2 lutego 1724 r. Kantata jest kantatą solową napisaną na alt, tenor i bas
25 lutego 2023
O I Niedzieli Wielkiego Postu przed Wielkanocą - niedziela Wielkiego Postu jest ważnym dniem w chrześcijańskim kalendarzu liturgicznym, ponieważ rozpoczyna okres Wielkiego Postu, który jest czasem przygotowania na obchody Zmartwychwstania Pańskiego
16 lutego 2023
BWV 22 – A wziąwszy ze sobą dwunastu rzekł do nich /Jesus nahm zu sich die Zwölfe/. Na alt, tenor i bas, zespół wokalny, obój, smyczki i continuo skomponowana, na niedzielę pięćdziesiątnicy przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 7 lutego 1723 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.
3 lutego 2023
Kantata BWV 84 - kantata osiemdziesiąta czwarta. „Ich bin vergnügt mit meinem Glücke” – Rad jestem wielce z mego szczęścia. na sopran, zespół wokalny, obój, fagot, smyczki i continuo skomponowana, na niedzielę siedemdziesiątnicy przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 9 lutego 1727 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.
20 stycznia 2023
Kantata BWV 14 - kantata czternasta. „Wär Gott nicht mit uns diese Zeit” – Gdyby nie stał był przy nas Bóg. na sopran, tenor i bas, zespół wokalny, corno, obój I+II, smyczki i basso continuo skomponowana, na czwartą niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 30 stycznia 1735 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.
12 stycznia 2023
Kantata BWV 72 - kantata trzecia. „Alles nur nach Gottes Willen” – Wszystko wedle woli Boga. na sopran, alt i bas, zespół wokalny, obój I + II, smyczki i basso continuo skomponowana, na trzecią niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 27 stycznia 1726 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.
10 stycznia 2023
Kantata BWV 3 - kantata trzecia. „Ach Gott! wie manches Hertzeleid” – Boże, jak cierpi serce me. Na sopran, alt, tenor i bas, zespół wokalny, puzon, obój miłosny I+II, smyczki i basso continuo skomponowana, na drugą niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 14 stycznia 1725 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.
7 stycznia 2023
Kantata BWV 32. Johann Sebastian Bach - Kantata trzydziesta druga. "Liebster Jesu, mein Verlangen” - Miły Jezu, ma tęsknoto, na pierwszą niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 13 stycznia 1726 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi "ad maiorem dei gloriam" wszędy teraz podziwiana jest.
6 stycznia 2023
Oratorium BWV 248 VI - część szósta na Święto Trzech Króli przeznaczona a której Premiera wykonana została 6 stycznia roku w Lipsku, z 6 części złożone. Tytuł oryginału Herr, wenn die stolzen Feinde schnauben a tytuł w polskim tłumaczeniu brzmiący - Panie, gdy pyszny wróg się sroży. I teraz w ten świąteczny nam czas Ad Maiorem Dei Gloriam podziwiana jest ❤❤❤