...

Moje Quo Vadis

Kantata BWV 182

Kantata BWV 182

Kantata BWV 182 – Himmelskönig, sei willkommen (Królu niebios bądź pozdrowion), na alt, tenor i bas, zespół wokalny, flet prosty, smyczki i continuo.

O 1 Niedzieli Wielkiego Postu

O 1 Niedzieli Wielkiego Postu

O I Niedzieli Wielkiego Postu przed Wielkanocą – niedziela Wielkiego Postu jest ważnym dniem w chrześcijańskim kalendarzu liturgicznym, ponieważ rozpoczyna okres Wielkiego Postu, który jest czasem przygotowania na obchody Zmartwychwstania Pańskiego

Kantata BWV 22

BWV 22 – A wziąwszy ich ze sobą dwunastu rzekł do nich​

BWV 22 – A wziąwszy ze sobą dwunastu rzekł do nich /Jesus nahm zu sich die Zwölfe/. Na alt, tenor i bas, zespół wokalny, obój, smyczki i continuo skomponowana, na niedzielę pięćdziesiątnicy przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 7 lutego 1723 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.

Kantata BWV 84

Kantata BWV 84

Kantata BWV 84 – kantata osiemdziesiąta czwarta. „Ich bin vergnügt mit meinem Glücke” – Rad jestem wielce z mego szczęścia. na sopran, zespół wokalny, obój, fagot, smyczki i continuo skomponowana, na niedzielę siedemdziesiątnicy przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 9 lutego 1727 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.

To jest część 1 z 11 w serii Kantaty sakralne Jana Sebastiana Bacha
Kantata BWV 14

Kantata BWV 14

Kantata BWV 14 – kantata czternasta. „Wär Gott nicht mit uns diese Zeit” – Gdyby nie stał był przy nas Bóg. na sopran, tenor i bas, zespół wokalny, corno, obój I+II, smyczki i basso continuo skomponowana, na czwartą niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 30 stycznia 1735 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.

To jest część 2 z 11 w serii Kantaty sakralne Jana Sebastiana Bacha
Kantata BWV 72

Kantata BWV 72

Kantata BWV 72 – kantata trzecia. „Alles nur nach Gottes Willen” – Wszystko wedle woli Boga. na sopran, alt i bas, zespół wokalny, obój I + II, smyczki i basso continuo skomponowana, na trzecią niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 27 stycznia 1726 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.

To jest część 3 z 11 w serii Kantaty sakralne Jana Sebastiana Bacha
Kantata BWV 3

Kantata BWV 3

Kantata BWV 3 – kantata trzecia. „Ach Gott! wie manches Hertzeleid” – Boże, jak cierpi serce me. Na sopran, alt, tenor i bas, zespół wokalny, puzon, obój miłosny I+II, smyczki i basso continuo skomponowana, na drugą niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 14 stycznia 1725 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.

To jest część 4 z 11 w serii Kantaty sakralne Jana Sebastiana Bacha
Kantata BWV 32

Kantata BWV 32

Kantata BWV 32. Johann Sebastian Bach – Kantata trzydziesta druga. „Liebster Jesu, mein Verlangen” – Miły Jezu, ma tęsknoto, na pierwszą niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 13 stycznia 1726 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy teraz podziwiana jest.

To jest część 5 z 11 w serii Kantaty sakralne Jana Sebastiana Bacha
ORATORIUM BWV 248 VI

Oratorium BWV 248 VI – część szósta

Oratorium BWV 248 VI – część szósta na Święto Trzech Króli przeznaczona a której Premiera wykonana została 6 stycznia roku w Lipsku, z 6 części złożone. Tytuł oryginału Herr, wenn die stolzen Feinde schnauben a tytuł w polskim tłumaczeniu brzmiący – Panie, gdy pyszny wróg się sroży. I teraz w ten świąteczny nam czas Ad Maiorem Dei Gloriam podziwiana jest ❤❤❤