Urodzony: 1966 – Anglia |
|||
Angielski tenor, James Gilchrist, był chórzystą w New College w Oksfordzie i chóralistą w King’s College w Cambridge. Rozpoczął życie zawodowe jako lekarz, a podczas studiów i praktyki medycznej zaczął pracować jako solista z wieloma czołowymi brytyjskimi chórami w Wielkiej Brytanii i za granicą. W 1996 roku poświęcił się całkowicie karierze muzycznej i obecnie studiuje u Janice Chapman i Noelle Barker. James Gilchrist ma szeroki repertuar koncertowy i oprócz śpiewania w chórach w całej Wielkiej Brytanii, występował z wieloma czołowymi brytyjskimi orkiestrami, w tym z English Chamber Orchestra , City of London Sinfonia i Northern Sinfonia . Zdobył uznanie krytyków, zwłaszcza za wykonania JS Bacha i Georga Friderica Haendla . Występy koncertowe Jamesa Gilchrista to między innymi Damon w Acis i Galatea at the Proms ( Academy of Ancient Music / Paul Goodwin ), kantaty Bacha z Monteverdi Choir & English Baroque Soloists w ich słynnej Bach Pilgrimage (Sir John Eliot Gardiner / Europa – Ameryka), Tippett’s The Knot Garden (Sir Andrew Davis / BBC Symphony Orchestra ), Monteverdi Vespers and Messiah ( The Sixteen /Japonia), Frederic w The Pirates of Penzance i Ralph w HMS Fartuszek (Juda Machabeusz ( The King’s Consort ), Septymiusz Teodora ( Szkocka Orkiestra Kameralna ) , Izrael w Egipcie (Orkiestra Symfoniczna St. Louis, Norddeutscher Rundfunk) , Collegium Vocale Gent i Szkocka Orkiestra Kameralna , Msza h-moll BWV 232 ) (Siemion Byczkow/Turyn i Santa Caecilia w Rzymie), Requiem Mozarta ( Seattle Symphony Orchestra ), The Allegro, The Thinker and the Moderator oraz telewizyjne przedstawienie Dzieciństwa Chrystusa Berliozana BBC Proms ( Monteverdi Choir & English Baroque Soloists ), Alexander’s Feast w Salzburgu, Oratorium Bożonarodzeniowe JS Bacha ( BWV 248 ) z Tonem Koopmanem i Tonhalle Orchestra w Zurychu, The Evangelist in the JS Bach / F. Mendelssohn St Matthew Passion ( BWV 244 ) z Orchestra of the Age of Enlightenment , rezydencja z Nash Ensemble na Uniwersytecie Princeton w Izraelu w Egipcie na tournee z Collegium Vocale Gent , Mesjasz z San Francisco Orchestra i Detroit Symphony Orchestra , War Requiem i Dream of Gerontius na Festiwalu Trzech Chórów, Mszę c-moll Mozarta z Tonhalle Orchestra w Zurychu i na Festiwalu w Salzburgu, Kantaty Bacha z Bach Collegium Japan , St Matthew Passion ( BWV 244 ) z North Carolina Symphony Orchestra , w Symphony Hall w Bostonie i Royal Festival Hall, Pasja według św . Jana z ( BWV 245 ) Concertgebouw Orchestra Amsterdam , Serenada Benjamina Brittenaw The Sage, Gateshead, The Seasons with the Handel and Haydn Society pod batutą Sir Rogera Norringtona na BBC Proms, Pulcinella dla Radio Svizzera w Lugano i Scottish Chamber Orchestra , On Wenlock Edge z BBC National Orchestra of Wales, Lechmere w Owen Wingrave (koncert) dla CLS w Cadogan Hall, Ugone Flavio dla Academy of Ancient Music w Birmingham i Londynie, Creation w Frauenkirche w Dreźnie , w Westminster Cathedral dla Bach Choir i w trasie z Philippe Herreweghe , The Pilgrim’s Progress zRichard Hickox w Sadler ‘s Wells , Msza Nelsona Haydna dla Scottish Chamber Orchestra , Oda GF Haendla na dzień św . w Amsterdamie, Mszę h – moll JS Bacha ( BWV 232 ) na Festiwalu Bachowskim w Salzburgu, Saul (Laeiszhalle, Hamburg ), War Requiem (Orquesta y Coro Nacionales de España) orazPasja według św. Mateusza ( BWV 244 ) z Tonhalle Orchestra w Zurychu. James jest zapalonym propagatorem muzyki współczesnej i występował podczas światowych prawykonań Apocalypsis Joannis Knuta Nystedta ( Oslo Philharmonic Orchestra ), Total Eclipse Johna Tavenera ( Academy of Ancient Music ), który również został nagrany, oraz nowego zamówienia Helen Ottaway dla Salisbury Festiwal, Echo Green Ostatnie występy obejmowały Creation Haydna w Queen Elizabeth Hall, Eliasza w St David’s Cathedral, Solomon w Buxton, Requiem Mozarta w Barbican z English Chamber Orchestra , Christmas Oratorio ( BWV 248 ) we Włoszech z The King’s Consort , Messiah w Oslo, Purcella w Wigmore Hall i Lizbonie oraz Bach Magnificat ( BWV 243 ) z The Sixteen w Hiszpanii. Występy operowe obejmują Quinta w Turn of the Screw B. Brittena , Ferrando w Cosi fan tutte , Scaramuccio w Ariadne Auf Naxos Straussa ( Richard Hickox ), Gomatza w Zaide Mozarta (Stambuł), Ralpha Vaughana Williamsa Sir John in Love ( Barbican/Radio 3), Hyllusa w Herkulesie GF Haendla ( Berlin ), Acisa i Galatei w berlińskiej Staatsoper, Evandre w Alceste Glucka w La Monnaie w Brukseli oraz Króla Artura Purcella dla Marka Morrisa w English National Opera. Jako recitalista James Gilchrist wystąpił z Malcolmem Martineau, Stephenem Varcoe i Dellą Jones na St John’s Smith Square w recitalu z muzyką Percy’ego Graingera , a także z Johnem Constablem wykonującym Canticles B. Brittena , To Julia Quiltera i The Heart’s Tippetta Ubezpieczenie dla BBC. Wykonywał Schuberta dla BBC Northern Ireland i muzykę Howarda Fergusona dla Radio 3 w ramach obchodów 90. urodzin kompozytora oraz dał recital na Preggifestival we Włoszech . We współpracy z pianistką Anną Tilbrook wykonał utwory Roberta SchumannaLiederkreis (op. 24), Till Earth Outwearsand Finziego , Metamorphoses Francisa Poulenca dla BBC Radio 3. James regularnie współpracuje z harfistką Alison Nicholls, a ostatnio wystąpił z recitalem z Nash Ensemble w Wigmore Hall i Bury St Edmunds Festival w programie z nowym zamówieniem Aleca Rotha na podstawie All You Who Sleep Tonight Vikrama Setha . Wśród wielu jego nagrań są A Poisoned Kiss for Chandos Alberta Alberta Herringa i Ralpha Vaughana Williamsa , Pasja według św. Mateusza JS Bacha ( BWV 244 ) ( Gabrielli Consort / Paul McCreesh ), Pasja według św. Jana JS Bacha ( BWV 245 ) ( Chór New College, Oxford / Edward Higginbottom ), Nieszpory Siergieja Rachmaninowa (EMI/ King’s College, Cambridge ), Muzyka sakralna Heinricha Schütza ( The Sixteen/Collins Classics), kantaty Rameau i Pasja według św. Marka (( BWV 247 )) (ASV), Pieśni Percy’ego Graingera (Chandos), Muzyka sakralna J. Kuhnau ( The King’s Consort /Hyperion), Missa JS Bacha Brevis ( Collegium Instrumentale Brugense / Patrick Peire ) i kantaty Bacha z Sir Johnem Eliotem Gardinerem i Monteverdi Choir & English Baroque Soloists , Tonem Koopmanem i Amsterdam Baroque Orchestra & Choir oraz Masaaki Suzuki i Bach Collegium Japan. Niedawno James wydał z Matthew Wadsworthem płytę z cyklami pieśni Finzi, „Oh Fair To See” (Linn Records) oraz Elizabethan Lute Songs „When Laura Smiles”. Ostatnio James Gilchrist zaśpiewał recital z Malcolmem Martineau, recital BBC Lunchtime, Quint w Turn of the Screw B. Brittena dla New Chamber Opera, pasje JS Bacha z Australijską Orkiestrą Kameralną , Berlioz L’Enfance du Christ z Richardem Hickoxem oraz Scottish Chamber Orchestra , z którą w przyszłym roku powraca jako Septymiusz w koncertowych wykonaniach Teodory . Z Richardem Hickoxem i Philharmonia Orchestra wykonał Glorianę B. Brittena , odbył tournée z Bach Collegium Japan, wystąpił z Ivorem Boltonem na Lufthansa Festival i zaśpiewał w premierze Total Eclipse Tavenera w Londynie z Academy of Ancient Music . Występował także z Oslo Philharmonic Orchestra w światowej premierze Apocalypsis Joannis Knuta Nystedta . Jeszcze nowsze zlecenia obejmują War Requiem B. Brittena w King ‘s College Chapel oraz Monteverdi Vespers and Messiah with The Sixteen . Zadebiutował w Salzburgu pod dyrekcją Sir Johna Eliota Gardinera w Izraelu w Egipcie oraz z Ivorem Boltonem i Izraelską Orkiestrą Filharmoniczną w Izraelu w Solomon GF Haendla, King Arthur z Concert Spirituel w Londynie, Luksemburgu i Paryżu, Atalia z Concerto Koloniaw Kolonii, Nowym Jorku i Paryżu oraz występy na festiwalach Presteigne, Lichfield, Cheltenham, Leicester, Edinburgh i Three Choirs. Przyszłe występy to On Wenlock Edge z Endellion String Quartet na Leeds Lieder Festival, Haydn Seasons and Creation z Monteverdi Choir podczas trasy koncertowej po Europie i USA oraz Messiah z St Louis Symphony Orchestra. Niedawno nagrany Die Schöne Müllerin dla Orchid Classics, który ukazał się w październiku 2009 roku. |
Bez kategorii
Termin wiki: James Gilchrist
Kategorie: Muzyka