Air BWV 1068 zagrane na instrumentach epoki | Okładka wpisu z kodem QR na stronie Moje Quo Vadis - ppiotrr.pl
Spis treści

Spis treści wpisu

Air BWV 1068 zagrane na instrumentach epoki | Interpretacje

Air BWV 1068 zagrane na instrumentach epoki – nie ma złego sposobu na słuchanie muzyki Jana Sebastiana Bacha. Możesz preferować surowe, idiosynkratyczne interpretacje fortepianowe Glenna Goulda; możesz preferować przełomowe interpretacje syntezatorów analogowych, skrupulatnie nagrane przez Wendy Carlos (której wczesnymi fanami był sam Glenn Gould);

A może wolisz wierne wykonania przy użyciu tylko instrumentów istniejących od końca XVII do połowy XVIII wieku, w którym żył Bach. W tym ostatnim przypadku zespół muzyki dawnej z San Francisco Voices of Music ma Cię pod opieką ;-).

Zobacz film

Dokładniej rzecz ujmując – usłyszysz Air, z suity orkiestrowej D-dur BWV 1068 Bacha. Instrumenty, na których grają, to włoskie skrzypce barokowe z 1660 roku i austriacka altówka barokowa z 1680 roku, a także nowsze egzemplarze rygorystycznie wzorowane na instrumentach z tej samej epoki.

Air BWV 1068 zagrane na instrumentach epoki | Nowe instrumenty

“Gdy instrumenty zostały zmodernizowane w XIX wieku, budowniczowie i muzycy skupiali się na głośności dźwięku i stabilności strojenia” – mówi VoM wyjaśniając użycie instrumentów z epoki. “Nowoczesne struny stalowe zastąpiły starsze materiały, a instrumenty były często wykonywane maszynowo. Instrumenty historyczne, budowane indywidualnie ręcznie i o ogólnie lżejszej konstrukcji, mają niezwykle złożony wydźwięk, który uważamy za zachwycający.”

Air BWV 1068 zagrane na instrumentach epoki | Air on the G String

Każdy miłośnik muzyki Bacha słyszał ten utwór wielokrotnie, nie tylko ze względu na jego popularyzację pod koniec XIX wieku w aranżacji niemieckiego skrzypka Augusta Wilhelmja jako “Air on the G String”. Oryginalny utwór pochodzi z “lat 1717-1723”, pisze bloger muzyczny Özgür Nevres, kiedy Bach skomponował go dla swojego patrona, księcia Leopolda z Anhaltu.

Ma również zaszczyt być pierwszym utworem Bacha, jaki kiedykolwiek został nagrany “przez rosyjskiego wiolonczelistę Aleksandra Wierżbilowicza i nieznanego pianisty w 1902 roku (jako Air z Uwertury nr 3 D-dur, BWV 1068)”.

Air – BWV 1068 zagrane na instrumentach epoki  – ULUBIONE

Ale bez względu na to, jak wiele różnych nagrań z różnych epok suity orkiestrowej D-dur Bacha się zanurzyłeś, jeśli słyszałeś ją tylko graną na nowoczesnych instrumentach, wykonanie takie jak Voices of Music pokazuje, że wciąż jest wiele miłych niespodzianek przy odsłuchiwaniu tego utworu – Miłych niespodzianek . Kochanych niesppodzianek 🙂

73 / 100

twój komentarz