ARIA KRÓLOWEJ NOCY, RACHEL DUCKETT
Aria Królowej Nocy, znana z opery “Czarodziejski flet” Mozarta, jest jednym z największych wyzwań dla sopranistki koloraturowej. Jej wykonanie w Royal Albert Hall podczas koncertu Classic FM Live przez Rachel Duckett, jak donoszą źródła, było wyjątkowym doświadczeniem zarówno dla artystki, jak i publiczności. Ta trudna technicznie aria wymaga nie tylko nieskazitelnej czystości dźwięku i precyzji, ale także zdolności do wyrażania intensywnych emocji poprzez muzykę.
Wolfgang Amadeus Mozart
Czarodziejski flet (Czarodziejski flet KV 620) – opera Mozarta w dwóch aktach do niemieckiego libretta Emanuela Schikanedera. Utwór jest Singspielem, popularną formą, która obejmowała zarówno śpiew, jak i dialogi mówione. Premiera utworu odbyła się w 1791 roku i była zwieńczeniem okresu zaangażowania Mozarta w trupę teatralną Schikanedera. Wcześniej brał udział w ich pracy nad wspólnie napisanym Der Stein der Weisen (Kamień filozoficzny). Mozart napisał Czarodziejski flet, mając na uwadze umiejętności śpiewaków przeznaczonych na premierę, wśród których znaleźli się zarówno wirtuozi, jak i zwykli aktorzy komediowi. Dzieło jest znane z wybitnych elementów masońskich: Schikaneder, Mozart i Alberti (rytownik) byli braćmi loży. Historia przedstawia edukację ludzkości, przechodząc od chaosu przez religijne przesądy do racjonalistycznego oświecenia, metodą prób i błędów, aby ostatecznie uczynić “Ziemię królestwem niebieskim, a śmiertelników jak bogowie”.
Aria Królowej Nocy z opery “Czarodziejski flet” Mozarta, znana ze swoich wyzwań wokalnych i emocjonalnego przekazu, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych utworów operowych na świecie. Jej dramatyczne, wysokie tony staccato nie tylko testują umiejętności sopranów koloraturowych, ale także stały się ikoną w kulturze popularnej, pojawiając się w różnorodnych mediach od reklam po filmy i seriale. Rachel Duckett, wspomniana w zapytaniu, to kolejna artystka, która przyczyniła się do popularyzacji tej arii, demonstrując jej uniwersalność i trwałe piękno.
Opera “Czarodziejski flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta to arcydzieło, które od ponad dwóch wieków zachwyca publiczność na całym świecie. Jej premiera w 1791 roku zainaugurowała dzieło pełne magicznych motywów i głębokiej symboliki. Aria “Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen”, śpiewana przez postać Królowej Nocy, jest jednym z najbardziej znanych momentów opery, demonstrującym nie tylko wirtuozerię wokalną, ale i dramatyczną intensywność. Ta scena, w której Królowa Nocy wyraża swoją furie i desperację, jest często interpretowana jako kulminacyjny punkt jej konfliktu z Sarastro, opiekunem Paminy. “Czarodziejski flet” to nie tylko opowieść o miłości i próbach, ale także o poszukiwaniu prawdy i harmonii w świecie pełnym przeciwności.
Aria Królowej Nocy, Rachel Duckett
Rachel Duckett, sopranistka pochodząca z Londynu o brytyjskich i jamajskich korzeniach, jest wspierana przez Pegasus Opera Company. Jej debiut w Royal Albert Hall podczas Classic FM Live był jej wykonaniem zapierającej dech w piersiach arii.
W wywiadzie udzielonym za kulisami przed występem, Duckett zaprezentowała swoje umiejętności wokalne, bez wysiłku uderzając w stratosferyczne wysokie tony “Der Hölle Rache”. Następnie podzieliła się swoim podejściem do opanowania tej trudnej arii, zaczynając od skrupulatnego zbadania niemieckiego tekstu, aby upewnić się, że dokładnie zrozumie tekst.
Po zapoznaniu się z kompozycją Mozarta, Duckett skupia się na ćwiczeniach wokalnych, aby się uziemić i zachować stabilność. Jeśli chodzi o niesławne wysokie arpeggia, podkreśla znaczenie eksperymentowania i stopniowego postępu w sali prób, doradzając śpiewakom, aby cieszyli się procesem i dobrze się bawili, osiągając te porywające wysokie dźwięki.
Bezbłędne wykonanie arii przez Duckett na scenie, uchwycone przed 5000-tysięczną publicznością w Classic FM Live, demonstruje jej wyjątkowe umiejętności i precyzję
Aria nadal urzeka zarówno śpiewaków, jak i publiczność, pozostając epickim arcydziełem. Podczas gdy występ Rachel na scenie może wydawać się łatwy, fascynujące jest uzyskanie wglądu w ogromny wysiłek wymagany do ożywienia go, oferując wszystkim obecnym doświadczenie wokalne, które zawsze będą cenić
Jestem PpiotrR
i polecam
Pozostałe miejsca
Na tej stronie
o mnie
Być jak Zawisza, Zadania wykonywać bez zbędnej zwłoki, Szanować czas, używać głowy i serca…
Przez ostatnie 8 lat (prawie 8 lat), byłem razem z demokratami by przyczyniać się do normalności w naszym kraju). Dziś kiedy Polska staje się znów częścią europejskiej rodziny państw demokratycznych, mogę powrócić do tego co kocham najbardziej czyli swoich muzycznych Pasji. By wreszcie móc pogłębiać swoją wiedzę o muzyce i dzielić się nią…
To ostatnie moje wpisy
Emanuel Conegliano, czyli Lorenzo da Ponte 2024
Emanuel Conegliano czyli ksiądz Lorenzo Da Ponte, propagator groźnych haseł rewolucyjnych, już w grudniu 1776…
>> INNE STRONY <<
NEWSREADR | GDAŃSK MIASTO MARZEŃ | OPENGARDEN | WARTOBYĆPRZYZWOITYM
Kategorie bloga
- 5 latek brawurowo wykonuje 16 Sonatę Mozarta
- Claude Debussy – Lista najlepszych dzieł kompozytora 2024
- Toccata i fuga d-moll Bacha BWV 565
- Aria Królowej Nocy, Rachel Duckett
- All of Me – John Legend i Lindsey Stirling 2024
- O swych ulubionych dziełach Bacha – Muzycy krytycy dziennikarze New York Timesa