Odkryj historię kantaty BWV 80a Bacha, zaginionej perły na Niedzielę Okuli. Jak fragmenty dzieła stały się protestanckim hymnem? Esej o przemijaniu, wierze i geniuszu, który przetrwał wichry historii.
Kantaty sakralne Jana Sebastiana Bacha
Zarejestruj się za darmo
Moje Quo Vadis to społeczność której umiłowaniem jest muzyka poważna. Jej dzieła, kompozytorzy i ich historie.
Rozpocznij z Darmowym kontem aby móc przeglądać treści które przygotowałem dla społeczności melomanów i moich czytelników.
Albo, wybierz plan płatny aby wspierać tworzenie treści łącząc przy tym partycypację w utrzymaniu kosztów strony..
Ładuję...
Kantata BWV 23 Synu Dawida prawdziwy Boże na niedzielę pięćdziesiątnicy przygotowana, a skomponowana w tonacji c-moll na sopran, alt, tenor i bas, zespół wokalny, obój I+II, fagot, smyczki i continuo.
Kantata BWV 92 - Odkryj emocje ukryte w arcydziele Bacha 🎼🌟 Duchowe refleksje i muzyczna podróż, która poruszy Twoje serce. Zobacz nagranie już teraz! 🎶✨
Kantata BWV 84 - Rad jestem wielce z mego szczęścia J.S. Bacha dzieło pełne emocji i duchowego zadowolenia. Odkryj jej piękno! 🎶✨ #Bach #Kantata #MuzykaKlasyczna
BWV 14 - Gdyby nie stał był przy nas Bóg na sopran, tenor i bas, zespół wokalny, korno, obój I+II, smyczki i basso continuo na 4 niedzielę po Trzech Królach
BWV 81 - Jezus śpi skąd wziąć nadzieję to kantata religijna Johanna Sebastiana Bacha, zatytułowana oryginalnie przez kompozytora "Jesus schläft, was soll ich hoffen?".
Odkryj głębokie refleksje i emocje kantaty Bacha BWV 73, zanurzając się w połączeniu muzyki i poezji, które przenosi słuchacza w świat duchowej kontemplacji.
Kantata chorałowa BWV 3 - Boże jak cierpi serce me "Ach Gott wie manches Herzeleid" - na 2 niedzielę Trzech Króli na sopran alt tenor i bas zespół wokalny puzon obój d'amore I+II smyczki i basso continuo ❤️
Kantata BWV 13 - Meine Seufzer meine Tränen - Me Westchnienia i łzy moje na sopran, alt, tenor i bas, flauto dolce I+II, obój da caccia, fagot, smyczki i basso continuo
Kantata BWV 72 - kantata trzecia. „Alles nur nach Gottes Willen” – Wszystko wedle woli Boga. na sopran, alt i bas, zespół wokalny, obój I + II, smyczki i basso continuo skomponowana, na trzecią niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 27 stycznia 1726 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.
Kantata BWV 132. Johann Sebastian Bach - Kantata stotrzydziestadruga. Bereitet die Wege bereitet die Bahn! - Drogi gotujcie i gościńce wszystkie, na Czwartą Niedzielę Adwentu przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i skomponowana w Weimarze 22 grudnia 1715 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi "ad maiorem dei gloriam" wszędy teraz podziwiana jest.
Kantata BWV 186a "Ärgre dich, o Seele, nicht" (Nie martw się, duszo) skomponowana przez Johanna Sebastiana Bacha na III niedzielę Adwentu, znaną również jako niedziela Gaudete, niesie ze sobą głębokie przesłanie duchowe i teologiczne.
BWV 70a, czyli Czuwaj! Módl się! Módl się! Czuwaj! - Wachet! betet! betet! wachet!, to kompozycja Jana Sebastiana Bacha, stworzona specjalnie na drugą niedzielę Adwentu z prapremierą w Weimarze 6 grudnia 1716 roku
Kantata BWV 61 - Zbawco pogan przybądź już, na I niedzielę Adwentu. Na sopran, tenor i bas, zespół wokalny, smyczki i continuo skomponowana.
Kantata BWV 140 Wachet auf ruft uns die Stimme Zbudźcie się tak ci wołają - Johann Sebastian Bach napisana na 27 niedzielę po Trójcy Świętej
Odkryj piękno kantaty BWV 36 "Schwingt freudig euch empor!" na Moje Quo Vadis. Dołącz do nas w radosnej podróży muzycznej, w której uniesiesz się ku gwiazdom dzięki niezapomnianym melodiom. Dla seniorów, którzy pragną zgłębić kulturę muzyczną – zapraszamy!
BWV 70 - Czuwaj Módl się Módl się Czuwaj, pierwotnie skomponowana w Weimarze na drugą niedzielę Adwentu, Bach przerobił kantatę BWV 70 w Lipsku w 1723 roku, przenosząc ją na 26. niedzielę po Trójcy Świętej
BWV 90 - Straszliwy zaprawdę Czeka was koniec to jedno z bardziej dramatycznych dzieł Jana Sebastiana Bacha
Jan Sebastian Bach skomponował na 14. niedzielę po Trójcy Świętej jedną z moich ulubionych kantat – BWV 78 Jesu, der du meine Seele, co po polsku oznacza „Jezu, któryś moją duszę”.
BWV 26 - Ach jak marny jak nietrwały, napisana na 24 niedzielę po Trójcy Świętej, jest pod silnym wpływem atmosfery przygnębienia i bezdomności.
Kantata BWV 91 - Pochwalon Jezu Chryste bądź napisana na 1 dzień Bożego Narodzenia skomponowana na sopran, alt, tenor i bas, zespół wokalny, róg I+II, kotły, obój I–III, smyczki i basso continuo. Prapremiera wykonania kantaty miała miejsce 25 grudnia 1725 roku.
BWV 52 - pod tym oznaczeniem kryje się kantata Jana Sebastiana Bacha - Nie ufam Tobie fałszywy świecie! - w której Nieznany autor tekstu nawiązuje do myśli z niedzielnej Ewangelii, kiedy faryzeusze pytają Jezusa, czy wolno płacić podatki Cezarowi (Mt 22,15-22).
BWV 89 to kantata Jana Sebastiana Bacha, zatytułowana "Was soll ich aus dir machen, Ephraim?" (Cóż mam z Tobą uczynić Efraimie?), jest głębokim muzycznym rozważaniem na temat boskiej miłości i miłosierdzia. Skomponowana na 22. niedzielę po Trójcy Świętej, dzieło to zostało po raz pierwszy wykonane 24 października 1723 roku w Lipsku.
Koniec treści
No more pages to load