31 grudnia 2023
- Wszystko
- Antonio Vivaldi (1678-1741)
- Barok
- Carl Ditters von Dittersdorf (1739-1799)
- Charles Gounod (1818-1893)
- Christoph Willibald Gluck (1714-1787)
- Domenico Scarlatti (1685-1757)
- Dyrygenci
- Dzieje się, czyli Moje "Quo Vadis"
- Epoka romantyczna
- Festiwale
- Filharmonia
- Film
- Fotografowanie
- Fryderyk Chopin (1810-1849)
- Gabriele Fauré (1845-1924)
- Gaetano Donizetti (1797-1848)
- Georg Friedrich Haendel (1685-1759)
- Georges Bizet (1838-1875)
- Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736)
- Historia
- Isaac Albeniz - (1860-1911)
- Jan Dismas Zelenka (1695-1745)
- Jazz
- Johann Sebastian Bach (1685-1750)
- Johann Strauss II (1825-1899)
- Joseph Haydn (1732-1809)
- Klasycyzm
- Koncerty
- Kultura i Sztuka
- Leo Delibes (1836-1891)
- Lifestyle
- Ludwig van Beethoven (1770-1827)
- Muzyka
- Muzyka poważna
- Muzyka sakralna
- Opera
- Orkiestry
- Piotr Czajkowski (1840-1893)
- Polecam
- Richard Wagner (1813-1883)
- Rock
- Soliści
- Solistki
- Sztuka
- Widea ClassiCafe
- Wolfgang Amadeus Mozart - (1756-1791)
- Wydarzenia
29 grudnia 2023
Johann Sebastian Bach - 7 najmłodszy potomek 150 letniego rodu muzyków na chlebie i nutach chowany. Krótka historia Ojca wszystkich harmonii.
6 grudnia 2023
Oratorium Bożonarodzeniowe Bacha to prawdziwe arcydzieło, które zachwyca słuchaczy od ponad dwustu lat. Bach skomponował to dzieło w 1734 roku, wykorzystując niektóre ze swoich wcześniejszych utworów, ale nadając im nowy sens i spójność.
13 sierpnia 2023
Stabat Mater vs Psalm 51 - Cześć! Witam cię na moim blogu poświęconym muzyce klasycznej. Dzisiaj chciałbym ci opowiedzieć o dwóch niesamowitych utworach, które łączy nie tylko wspólny gatunek – religijna muzyka wokalno-instrumentalna – ale także ciekawa historia. Mowa o **Magnifikat Bacha i Stabat Mater Pergolesiego**, które powstały w tym samym roku – 1736.
22 maja 2023
Flavio Re di Longobardi (Flawiusz, król Longobardów) została napisana przez Georga Friedricha Händla w 1723 roku i miała swoją premierę w Londynie w tym samym roku. Jest to opera seria w trzech aktach, oparta na włoskim libretcie Nicolò Francesco Hayma.
19 marca 2023
Kantata BWV 182 - Himmelskönig, sei willkommen (Królu niebios bądź pozdrowion), na alt, tenor i bas, zespół wokalny, flet prosty, smyczki i continuo.
1 marca 2023
Kantata BWV 83 - Erfreute Zeit im neuen Bunde (Radosny czas w nowym przymierzu), to kantata kościelna napisana przez Jana Sebastiana Bacha. Bach napisał ją w 1724 r. w Lipsku na święto Mariae Reinigung (Oczyszczenie), a po raz pierwszy wykonał ją 2 lutego 1724 r. Kantata jest kantatą solową napisaną na alt, tenor i bas
16 lutego 2023
BWV 22 – A wziąwszy ze sobą dwunastu rzekł do nich /Jesus nahm zu sich die Zwölfe/. Na alt, tenor i bas, zespół wokalny, obój, smyczki i continuo skomponowana, na niedzielę pięćdziesiątnicy przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 7 lutego 1723 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.
3 lutego 2023
Kantata BWV 84 - kantata osiemdziesiąta czwarta. „Ich bin vergnügt mit meinem Glücke” – Rad jestem wielce z mego szczęścia. na sopran, zespół wokalny, obój, fagot, smyczki i continuo skomponowana, na niedzielę siedemdziesiątnicy przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 9 lutego 1727 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.
20 stycznia 2023
Kantata BWV 14 - kantata czternasta. „Wär Gott nicht mit uns diese Zeit” – Gdyby nie stał był przy nas Bóg. na sopran, tenor i bas, zespół wokalny, corno, obój I+II, smyczki i basso continuo skomponowana, na czwartą niedzielę po święcie Trzech Króli przeznaczona. Stosownymi perykopami i wskazywanym w tytule chorałem bogobojnie inspirowana i pierwszy raz wykonana w Lipsku 30 stycznia 1735 roku, aby w zborze ewangelickim wiernych do kazania muzyką nadobną szczyrze rychtować, a która wraz z innymi jej podobnymi „ad maiorem dei gloriam” wszędy i teraz podziwiana jest.